شازده پاشاشازده پاشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 25 روز سن داره

کودکانه های پاشا

رنگ کردن سفال

1392/12/15 11:21
نویسنده : حکیمه نیک بخت
1,575 بازدید
اشتراک گذاری

اگه دوست دارین بدونین این سفالها چطور این رنگی شدن بفرمایید ادامه مطلبرنگ کردن سفال

1.گواش قرمزونارنجی و کمی قهوه ای روباهم مخلوط کنیدتایه رنگ قرمزنارنجی چرک بدست بیاد.بایدرنگ قرمزتون  بیشترازهمه باشه

2.روی همه ی سفالهارودوست رنگ میکنیم تا کاملاپررنگ ویکدست بشه.یه شب میذاریم تاکاملارنگ روی سفال خشک بشه

3.حالاتوی یه فضای باز ازفاصله ی نیم متری اسپری کیلر رو روی سفالها میپاشیم.اگه فاصله ی اسپری باسفال کم باشه مثل اب شره میکنه وبدشکل میشه.فقط بایدمثل گرد پاشیده بشه

4.اونم یک شب میزاریم تاکاملاخشک بشه.هروقت دست کشیدین و دیدین که اصلاچسبناک نیست یعنی خوب خشک شده

5.حالایه قلموی پهن رو توی گواش طلایی بزنین و بعدکمی نوک قلموروروی  یه کاغذ  بکشین تااضافه رنگ گرفته بشه.بعدخیل باسرعت نوک قلمورو روی سفالهاازراست به چپ بکشین.اگه آروم اینکاروبکنین  رد قلموبد وغیرطبیعی میشه.این رنگ طلایی باعث میشه که ظرفهای سفالیتون قدیمی بنظربرسه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

الهه مامان مبین
15 اسفند 92 16:05
به به چه باسلیقه ست دوست خودم ...
مامان حوریه
17 اسفند 92 17:37
وااااااااااااااااااای کاش زودتر از اینا رنگ کردنو سفالو ازتون یاد میگرفتم 10 روز پیش سفالای رنگیه هفت سینمو خریدم
حکیمه نیک بخت
پاسخ
حوریه جون میشه رمزوبرام خصوصی بذاری که نگهش دارم؟البته لطفا
شادی
17 اسفند 92 18:30
دیروز رفتم خرید از اینا دیدم. رنگ سبز آبی داشتن. اینا هم خیلی قشنگه. ایشالا برای سال دیگه .
حکیمه نیک بخت
پاسخ
منم پارسال سبزآبی کردم .عکسش هست ...امسال برای تنوع این رنگیشون کردم
مامان حوریه
18 اسفند 92 16:56
خواهش میکنم kiyarash رمز پستم بخاطر فامیلا رمز گذاشتم که تم تولد کیارش سوپرایز باشه
مامان حوریه
18 اسفند 92 17:10
راستی حکیمه جون اسپری کیلر چیه؟؟؟؟؟/
حکیمه نیک بخت
پاسخ
عزیزم کیلرهمون اسپری براق کننده هست .من ازابزارفروشی بارنگ فروشی میگیرم
مامان روشا
19 اسفند 92 0:35
مامانی چه خوشکل از چه مارک کیلری استفاده کنیم من یکی گرفتم مثل آب بود
حکیمه نیک بخت
پاسخ
عزیزم مارک گل پخش بود.عالی بود.البته همونطورگفتم بایدازدوربپاشین تامثل گرده افشانی بشه
مامان محمد امین
21 اسفند 92 0:38
حتما انجامش می دم .اگه خواستم سبز و آبی کنم بازم قهوه ای لازمه.
حکیمه نیک بخت
پاسخ
نع عزیزم اگه میخوای رنگ پارسال هفت سین من بشه اون موقع کلا ترکیبش فرق میکنه.اگه بخوای برات مینویسم
مامان روشا
22 اسفند 92 1:47
مامان شازده گلم مرسی از پاسخت من یه آیینه به شکل ماهی دارم که لبه های تیزی داره واسه دورش چی پیشنهاد میکنید که لبه هارم بپوشونه
حکیمه نیک بخت
پاسخ
عزیزم اگه عکسش روببینم خوب میتونم کمکت کنم .ولی فکرکنم اگه یه لایه نازک باچسب حرارتی لبه تیز ش روچسب بزنین روی چسب همرنگ هفت سینتون اکلیل بریزین که بچسبه.دورش یه خط نازک رنگی ایجادمیشه خیلی قشنگ میشه .من رنگ طلایی روپیشنهادمیدم
مامان محمدامین
22 اسفند 92 11:49
سلام گلم بی صبرانه منتطر آموزش ترکیب رنگ پارسالت هستم.امیدوارم خدا به هنرت و عمرت برکت بده که از دست و دلبازیت تو بزل و بحشش هنرت پشیمون نشی.
حکیمه نیک بخت
پاسخ
عزیزم الان میام برات مینویسم .ولی درست کردی حتماعکسشوبرام بذار
مامان آیسو وآیسا
22 اسفند 92 12:57
بنده هم سفال هامو گرفتم تا رنگ کنم وهفت سین درست کنم که متاسفانه هنوز وقت نداریم
حکیمه نیک بخت
پاسخ
عزیزم دست بجنبون عیداومدااااااااا
مامان محمدامین
26 اسفند 92 10:37
عزیز دلم پیشاپیش سال نو رو تبریک می گم و حتما به یادت هستم چون یادگاری هنر سفالت سر سفره ام هست . ممنون از آموزش بی دریغت. باعث افتخارمی
حکیمه نیک بخت
پاسخ
عزیزدلم خییییییییییلی خوشحالم که اموزشم به دردتون خورد .امیدوارم تودعاهای تحویل سالتون ،یادمنم باشین